"Vi vill alltid hålla jämna steg med våra kunder. Hålla det enkelt och personligt."

Frågor & svar

Här finns svaren på de vanligaste frågorna som kommer till oss, klicka på den fråga som ni vill ha svar på. Om inte svaret på er fråga finns här, ring vår kundtjänst på 0771-40 45 40 så hjälper vi er.

Vanliga frågor

  1. Vilka tjänster erbjuder Grön Telekom?
  2. Hur anmäler jag mig för att bli kund?
  3. Uppsägning
  4. Är det möjligt att behålla sitt tidigare telefonnummer när jag byter till Grön Telekom?
  5. Behöver jag säga upp mitt gamla fasttelefoniabonnemang när jag blir kund hos Grön Telekom?
  6. Kan jag få nummerpresentation hos Grön Telekom?
  7. Vilka förändringar sker när jag flyttar över mitt fasta abonnemang från annan operatör till Grön Telekom?
  8. Kan jag ha mitt villalarm kopplat till telefonen?
  9. Vilka tilläggstjänster finns för fast telefoni?
  10. Vad är PIN- och PUK-kod och hur hittar jag dem?
  11. Hur mycket kostar det att bli uppringd när man befinner sig i utlandet?
  12. Min mobiltelefon har blivit stulen, vad gör jag?
  13. Hur spärrar jag mitt abonnemang?

Svar på vanliga frågor

  1. Vilka tjänster erbjuder Grön Telekom?

    Idag har Grön Telekom fast och mobil telefoni. Vi planerar att lansera bredband och andra telekomlösningar inom kort.

  2. Hur anmäler jag mig för att bli kund?

    Klicka här för att bli kund eller kontakta vår kundtjänst på 0771-40 45 40.

  3. Uppsägning

    Uppsägning sker per telefon, brev eller email till kundtjanst@grontelekom.se.

  4. Är det möjligt att behålla sitt tidigare telefonnummer när jag byter till Grön Telekom?

    Ja, utan någon extra kostnad.

  5. Behöver jag säga upp mitt gamla fasttelefoniabonnemang när jag blir kund hos Grön Telekom?

    Nej, du behöver inte säga upp ditt abonnemang själv, Grön Telekom ordnar allt det praktiska såsom uppsägning av ditt nuvarande avtal och flytt av ditt fasta telefonnummer.

  6. Kan jag få nummerpresentation hos Grön Telekom?

    Ja det kan du få. Du kan beställa det samtidigt som du tecknar abonnemanget eller genom att kontakta vår kundtjänst.

  7. Vilka förändringar sker när jag flyttar över mitt fasta abonnemang från annan operatör till Grön Telekom?

    Den enda skillnaden är att du får en faktura från Grön Telekom istället.

  8. Kan jag ha mitt villalarm kopplat till telefonen?

    Ja, det går bra.

  9. Vilka tilläggstjänster finns för fast telefoni?

    Vi kan erbjuda tilläggstjänsterna: samtalsspärr, nummerpresentatör, telesvar med mera.

  10. Vad är PIN- och PUK-kod och hur hittar jag dem?

    När du fått ett nytt SIM-kort så får du också en ny PIN och PUK-kod skickat till dig i en separat försändelse. PIN-koden behöver du för att komma in på telefonen första gången du startar den, efter det kan du välja att byta kod eller ta bort den helt om så önskas. PUK-koden används först om du slagit fel PIN-kod tre gånger i rad. Har du tappat bort din PUK-kod kan du ringa vår kundtjänst för att beställa en ny.

  11. Hur mycket kostar det att bli uppringd när man befinner sig i utlandet?

    Den som ringer upp dig betalar bara för samtalet inom Sverige. Taxan blir alltså den samma för den som ringer upp oavsett var du befinner dig. Du betalar som mottagare för delen av samtalet mellan Sverige och det land du befinner dig enligt gällande prislista. Om du låter din röstbrevlåda ta emot samtalet när du är utomlands kan du även debiteras för uppkopplingen tillbaka till Sverige. Behöver du inte din röstbrevlåda under utlandsvistelsen kan du tillfälligt koppla ur den via inställningsmenyn i röstbrevlådan.

  12. Min mobiltelefon har blivit stulen, vad gör jag?

    Du måste först göra en polisanmälan, gör detta direkt. Efter det kontaktar du vår kundtjänst och uppger referensnumret du fått av polisen samt IMEI-numret som du finner i din telefon eller i förpackningen. Detta nummer används för att spärra din mobiltelefon om den skulle bli stulen, se därför till att spara denna kod.

  13. Hur spärrar jag mitt abonnemang?

    Ring vår kundtjänst 0771-40 45 40 så hjälper vi dig att spärra ditt abonnemang. Detta innebär att ditt abonnemang blir obrukbart för obehöriga.

Kundtjänst: 0771–40 45 40

Öppet vardagar kl. 09:40-16:00